Nacionalna info linija za ovisnosti

Trebate li informacije kome se obratiti za savjet ili pomoć ako vi ili netko vama blizak ima problem s ovisnošću? Obratite nam se radnim danom od 9 do 16h.

Info linija za ovisnosti Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo obilježava godinu dana rada

Dana 15. studenog 2023. godine započela je s radom Info linija namijenjena pružanju informacija građanima kome se mogu obratiti za savjet ili pomoć ako oni ili netko njima blizak ima problem s drogom, alkoholom, kockanjem, igranjem video igara ili prekomjernim provođenjem vremena na internetu.

Info linija je dostupna radnim danom od 9 do 16 sati, a građani mogu potrebne informacije dobiti pozivanjem besplatnog broja 0800 2000 70 te upućivanjem poziva, SMS, WhatsApp ili Viber poruka na broj 091 4683 070 ili e-mailom na ovisnosti@hzjz.hr. Informacije putem Info linije pružaju stručni djelatnici: psiholozi, socijalni radnici i socijalni pedagozi.

Pregled rada Info linije tijekom godinu dana rada

Na Info liniji zaprimljeno je ukupno 308 upita, od kojih se njih 233 odnosilo na upite vezane uz problem ovisnosti. Većinom su se osobe javljale s upitima kome se obratiti po pitanju problema ovisnosti druge bliske osobe (69 %), njih 27 % javilo se vezano uz svoj problem, dok za 4 % upita nisu prikupljene informacije kome je upit bio namijenjen.

Kako bi dobili odgovor na upit vezan za drugu osobu, najčešće su se javljali članovi obitelji (78 %) – majka/otac, sin/kćer, partner/ica, baka/djed ili rođak/inja. Od članova obitelji, najviše upita bilo je od strane majki (47,5%). Nakon članova obitelji, najveći broj upita bio je od strane prijatelja/ica.

Iako zbog različitosti upita ne postoje podaci za sve upite, većinom su upiti usmjereni na pomoć/podršku osobama muškog spola (70 %), bilo da osobe zovu za sebe ili za drugu osobu.

 

Najviše je upita bilo vezano uz korištenje droga (35 %) i alkohol (28 %), zatim za kockanje (15 %) i korištenje interneta (7 %), dok je manji broj upita (3 %) bilo vezano uz duhan te uz videoigre (3 %). 6% upita odnosilo se općenito na ovisnost, no iz upita nije bilo razvidno o kojoj se ovisnosti radi. Preostali upiti (3 %) odnosili su se na korištenje lijekova i korištenje mobitela.

Iako zbog različitosti upita ne postoje podaci za sve upite, najviše je upita bilo iz Grada Zagreba, Splitsko-dalmatinske i Zagrebačke županije.

U najvećoj su mjeri osobe usmjeravane u savjetovališta službi za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti koja djeluju u sklopu županijskih zavoda za javno zdravstvo te na bolničko liječenje. Također, osobe su usmjeravane i liječnicima opće prakse, u terapijske zajednice, organizacije civilnoga društva i dr. Osobe su usmjeravane na više od jednog mjesta gdje se mogu obratiti vezano uz problem zbog kojeg su kontaktirale Info liniju. 

Ostali upiti zaprimljeni na Info liniji (34 %) odnosili su se na pružanje informacija o drugim uslugama koje se pružaju u okviru HZJZ-a te na upite vezane uz mentalno zdravlje. Nekoliko je upita bilo vezano uz informacije/usluge koje pružaju druge institucije te su osobe upućene na nadležne institucije.

 

Kontakte ustanova koje se bave problematikom ovisnosti u vašem gradu ili županiji možete pronaći u mapi kontakata.

Ako niste sigurni u kojoj ustanovi potražiti savjet ili pomoć, kontaktirajte našu Info liniju.

Galerija slika

Skip to content